Title atribut / titulek stránky
Title atribut je pro vyhledávače velmi důležitý a neměl by chybět na žádné vaší stránce. Titulek by navíc měl být vždy unikátní, respektive neměl by se na vašem webu objevovat dvakrát totožný titulek. Pokud se podíváme na nápovědu Google, můžeme říct, že titulek by měl výstižně popisovat danou stránku. Doporučuji také v titulku umístit název vaší firmy. Např. SEO freelancer | Smuton.cz.
Meta description / popisek stránky
Meta description, neboli popisek stránky, by měl již konkrétněji popisovat, co na dané stránce uživatel (a také Googlebot) najde. Popisek by měl obsahovat text, který přesvědčí uživatele, aby v SERPu klikl právě na váš odkaz.
Kontrola zobrazení v SERPu
Pokud si budete chtít zkontrolovat, jak se zobrazuje vaše stránka v SERPu (title a meta description), tak můžete využít např. tento online nástroj. Musím ještě zmínit, že je doporučováno u meta description max. 160 znaků, ale zároveň se text musí zobrazovat do cca 750px (v mobilním prohlížeči) a cca 980px (deskop). Podobně to platí u titulky, který by měl být široký do 600px.
Doporučení
Titulek stránky
- Unikátní text.
- Zaměřeno především na SEO.
- Maximální délka je 60 znaků včetně mezer.
- Měl by obsahovat klíčové slovo.
- Výzva k akci (Získejte…, Vyberte…, Využijte,…).
- Obsahuje číslo (např. Získejte 3 tipy, jak správně napsat titulek).
- Název firmy, brand na konci (např. | Smuton.cz)
- Akční slovo (např. nejlepší, novinka, nejprodávanější, tip, akce, sleva, originální atd.).
Popisek stránky
- Unikátní text.
- Zaměřeno na přesvědčení uživatele.
- Maximální délka 160 znaků včetně mezer.
- Pokud se to hodí, vložit klíčové slovo.
Chcete vytvořit audit či analýzu webu? Napište mi pomocí kontaktního formuláře.