Jak pracuji?

Veškerý čas, který vložím do Vašeho projektu, zaznamenávám pomocí nástroje ClickUp nebo Freelo. Díky tomu můžu fakturovat pouze čistý čas, který strávím nad projektem a nikoli věcmi okolo.

Report odpracovaného času v aplikaci ClickUp

65+ spokojených klientů | 6 let praxe

Hodnocení Smuton.cz na Google
trustpilot
facebook

Jak zaznamenávám práci na projektu?

Každý freelancer pracuje trochu jinak a jinak si také stanovuje cenu za práci a reportuje ji. To je každého věc a je to ok.

Setkal jsem se s lidmi, kteří za svoji práci, která byla reálně na hodinu, si nechali zaplatit, jako kdyby odpracovali 10 hodin. Osobně mi to nepřijde fér.

Jak pracuji já? U každé zakázky, která je na bázi hodinové sazby, pošlu klientovi cenové rozpětí zakázky. Navíc zaznamenávám čas práce pomocí nástroje ClickUp nebo Freelo.  Zaznamenávám čistý čas, který strávím nad projektem, což znamená, že pokud si jdu uvařit kávu (stisknu tlačítko na kávovaru), čas vypínám, protože to s projektem přímo nesouvisí.

Tento způsob mi přijde fér vůči klientovi, protože platí jen za skutečně odvedenou práci.

Time tracking v nástroji ClickUp

Reportování práce

Jak jsem výše zmínil, zaznamenávám čistý čas, který strávím nad projektem, respektive jednotlivými úkoly, které s projektem souvisí. Těmto jednotlivým úkolům přiřazuji zaznamenávaný čas. Takto klient vidí, čemu jsem se věnoval a jak dlouho.

Na obrázku níže jsou vidět úkoly jako např. „instalace a nastavení šablony“, „založení Google Analytics“ atd.

Klient tedy obdrží výpis prací / úkolů se zaznamenaným časem. Na základě tohoto reportu vystavuji fakturu, tedy podle přesného času, který jsem strávil nad projektem.

Report práce v aplikaci ClickUp

SEO KPI report

Zvýšení organické návštěvnosti vašeho webu, neboli SEO, je obor, u kterého nejsou výsledky ihned vidět. Často klientům říkám, že výsledky se mohou dostavit až za 3-6 měsíců od zahájení spolupráce. Přirozeně také záleží, kolik hodin měsíčně se SEO specialista optimalizaci webu věnuje.

Abychom mohli vyhodnotit, jak si naše spolupráce vede, respektive jaké jsou výsledky po investici do SEO, je potřeba reportovat metriky, které se SEO souvisí. Každému klientovi, se kterým spolupracuji v rámci SEO, poskytuji SEO KPI report s metrikami, o kterých si myslím, že je dobré sledovat pro vyhodnocení výsledků.

Mezi sledované metriky patří např.:

  • Počet uživatelů
  • Aktivní uživatelé
  • Míra zapojení
  • Počet událostí na uživatele
  • Konverze a konverzní poměr
  • Sledování pozic klíčových slov
  • Sledování rozložení pozic klíčových slov v čase
  • Průměrná pozice webu
  • CTR webu
  • Analyzování CTR jednotlivých stránek
  • Počet zaindexovaných URL na Google a Seznamu
  • Pokrytí webu v indexu Googlu
  • + Další metriky

V SEO KPI reportu samozřejmě chci vidět, po několika měsících práce, zlepšování výsledků. Před zahájením spolupráce web klienta napojuji na Google Analytics, Google Search Console, Ahrefs a další SEO nástroje a výsledky poté reportuji v Google Data Studio.

SEO KPI report
Ondřej Smutný / Smuton.cz

Ondřej Smutný / Smuton.cz

Tvořím weby a zvyšuji návštěvnost

65+ spokojených klientů | 6 let praxe

Hodnocení Smuton.cz na Google
trustpilot
facebook

Kontaktujte mě

Kontaktujte mě pomocí formuláře napravo nebo mi zavolejte ve Vámi vybraný termín.

Rád jsem efektivní a proto se snažím konkrétně pomoci. Proto je ideálním prvotním kontaktem e-mailová zpráva či zpráva pomocí formuláře vpravo. Rád si s Vámi ovšem i zavolám nebo se potkám na videohovoru v termínu, který Vám bude nejvíce vyhovovat.

Termín hovoru či videohovoru si můžete rezervovat zde.

Nástroje pro efektivní práci: StreakClickUp a Freelo.

 

10 + 15 =