Klasifikační analýza klíčových slov pro SEO
Objevte klíčové fráze, které souvisí s vaším byznysem a zakomponujte je do svého obsahu na webu, abyste zlepšili své pozice ve výsledcích vyhledávání.
Díky analýze klíčových slov lze vytvořit nejen strukturu webu, ale i optimalizovat CRO, navrhnout obsahovou strategii apod.
65+ spokojených klientů | 6 let praxe
Co je klasifikační analýza klíčových slov?
Klasifikační analýza klíčových slov je analýza, díky které získáte užitečná data pro svůj byznys. Kvalitní analýza klíčových slov není jen o seznamu frází v jednom sloupci a hledanosti ve druhém sloupci. Je to analýza, díky které budete přesně vědět, na co se vaše cílová skupina nejčastěji ptá (respektive co vyhledávají na Google), objevíte témata pro obsahovou strategii, budete vědět, jaké reálné cíle si můžete stanovit, zjistíte na jaké fráze se rankujete a na jaké ne či budete mít také podklady pro tvorbu fasetové filtrace a mnoho dalšího.
,,Pomocí klasifikační analýzy klíčových slov můžeme navrhnout nejen strukturu webu, ale také obsahovou strategii, určit priority, zlepšit CTR a mnohé další.“
Pro koho je vhodná?
Analýza klíčových slov je vhodná pro všechny, kteří se podílejí na zvýšení organické návštěvnosti webu, ale také pro PPC markeťáky, copywritery či lidi věnující se obsahové strategii a UX.
Podívejte se na obrázek níže, kde je vidět, co nám analýza klíčových slov přinese a pro jaký obor.
Analýzu klíčových slov ocení i samotní provozovatelé webů a e-shopů, kteří sami zastávají zmíněné obory. Zejména pak majitelé menších webů, kteří to však se SEO myslí vážně.
Sběr dat
Odkud pochází data, která používám v analýze? To je důležitá informace. Všechna data sbírám z profesionálních placených SEO nástrojů, ale i z nástrojů zdarma. Jsou to:
- Ahrefs
- Screaming Frog
- Semrush
- Collabim
- Marketing Miner
- Google Analytics
- Google Search Console
- Ubersuggest
- Bing Webmaster
- WriterZen
Z každého nástroje získám návrh klíčových slov (z vyhledávačů Google i Seznam), které očistím a následně s nimi pracuji dále. Klíčová slova prochází také clusterizací, kde sloučím dohromady výrazy, které se velmi podobají, protože vyhledávače jsou již natolik inteligentní, že např. porozumí skloňování slov či množným číslům. To znamená, že např. fráze „kryt na mobil“ je v podstatě stejná jako „kryty na mobil“.
Organická data ze SEO nástroje Ahrefs.
Co v klasifikační analýze klíčových slov najdete?
Kromě toho, že v analýze najdete seznam klíčových frází a hledanost, tak v dalších sloupcích najdete prioritu dané fráze vzhledem k vašemu byznysu, výpočet konkurence na Google, pro některá slova výpočet KGR (keyword golden ratio) nebo výpočet Golden Score, aktuální pozice ve vyhledávačích Google i Seznam a pokud se již rankujete na danou frázi, tak i vstupní stránku.
Dále také průměrné CPC na Google i Seznam, což jistě ocení lidé, kteří se věnují PPC kampaním a v neposlední řadě také samotnou klasifikaci neboli roztřídění jednotlivých slov do různých kategorií.
V dalších záložkách či listech Excelu, najdete tabulku s jednotlivými klasifikacemi. Přehledně uvidíte, co je např. nejvíce hledané v dané kategorii. V dalším listu najdete trend hledanosti, takže se dozvíte, jak jednotlivé fráze trendují. Tzn. jak jsou vyhledávané během posledních 12 měsíců.
V dalším listu je analýza konkurence na vybrané klíčové fráze. V tomto listu najdete velmi užitečné informace, protože si tak můžete vyfiltrovat konkurenci, která se rankuje na přední pozice a zjistit či zanalyzovat proč tomu tak je. Proč se daná URL stránka konkurence zobrazuje na přední pozici? Jaký obsah na dané stránce je? Jaké zpětné odkazy daná stránka má? Podobné otázky si můžete pokládat a optimalizovat např. svůj obsah.
,,V analýze si můžete klíčová slova filtrovat podle různých parametrů.“
Máte zájem o návrh struktury webu? Rád ji navrhnu na základě této klasifikační analýzy klíčových slov. Nutno dodat, že návrh struktury webu není součástí běžné klasifikační analýzy klíčových slov, takže je potřeba počítač s dalším časem navíc.
Jak může vypadat návrh struktury webu pro malý web?
Návrh struktury webu pomocí myšlenkové mapy.
Cena
Cena analýzy = doba vypracování analýzy + velikost webu. Nutno dodat, že čas práce závisí na velikosti oboru ve kterém podnikáte. Některé obory podnikání jsou velmi konkurenční a obsahují desítky tisíc klíčových slov (např. móda, oblečení) a naopak některé obory jsou méně konkurenční (nevyžadují tolik času).
Z tohoto důvodu nelze přesně určit, jak dlouho strávím nad analýzou klíčových slov pro váš projekt. Nicméně před zahájením spolupráce odhadnu časové rozpětí vypracování analýzy.
Orientačně se vypracování analýzy může pohybovat od 20 do 50 hodin, přičemž čas práce zaznamenávám pomocí nástroje ClickUp, takže fakturuji přesný čas. Podívejte se na informace, jak pracuji.
Po dokončení práce vám zasílám odkaz, kde budete moci stáhnout analýzu + zdrojová data, která jsem k analýze využil.
65+ spokojených klientů | 6 let praxe
Kontaktujte mě
Kontaktujte mě pomocí formuláře napravo nebo mi zavolejte ve Vámi vybraný termín.
Rád jsem efektivní a proto se snažím konkrétně pomoci. Proto je ideálním prvotním kontaktem e-mailová zpráva či zpráva pomocí formuláře vpravo. Rád si s Vámi ovšem i zavolám nebo se potkám na videohovoru v termínu, který Vám bude nejvíce vyhovovat.
Termín hovoru či videohovoru si můžete rezervovat zde.
Nástroje pro efektivní práci: Streak, ClickUp a Freelo.