Milionové obraty, ale jen 8,6 % z organicu – zvýšení o 1,7 mil.
Relativně velký e-shop s milionovými obraty měsíčně, ale z toho jen 8,6 % z přirozeného vyhledávání. Můj úkol zněl jasně. Zvýšit obrat díky SEO. Povedlo se!
Meziroční navýšení o 1 733 291 Kč.
65+ spokojených klientů | 6 let praxe
Výchozí situace
S klientem jsme navázali spolupráci v rámci SEO servisu. E-shop má desítky tisíce produktů a milionové obraty měsíčně. Tržby z organického vyhledávání tvořily ovšem pouhých 8,6 %. Klient se rozhodl investovat do SEO, přičemž pochopil, že SEO není krátkodobá záležitost, ale naopak maraton, respektive kontinuální práce.
Na e-shopu klienta se nacházely fotografie, které výrazně zpomalovaly hlavní stránku. Ve většině kategoriích, kterých bylo několik vyšších desítek, nebyly téměř žádné texty, které by identifikovaly dané stránky. Když už se na e-shopu nacházely nějaké texty, dost často byly velmi krátké nebo byly špatně naformátované, což nebylo zrovna uživatelsky přívětivé.
Blog, na kterém bylo pár článků, nebyl už několik měsíců aktualizován, respektive nebyl vydán žádný nový článek.
Produkty jsou importovány z XML feedů od dodavatelů, takže popisky produktů jsou stejné jako v jiných e-shopech.
,,Velký e-shop s milionovými obraty, přičemž organic tvořil pouhých 8,6 %.“
Řešení aktuální situace
E-shop klienta jsem napojil na SEO nástroje jako Ahrefs, Semrush, Ubersuggest či Collabim. Klient mě zároveň také přidal do Google Search Console a do analytického nástroje Google Analytics.
E-shop jsem zanalyzoval v SEO nástroji Screaming Frog, abych zjistil, jak si vede po technické stránce. Na základě toho jsem udělal opatření. Samozřejmě je spousta věcí vidět i z výše zmíněných nástrojů, nicméně čím více nástrojů, tím širší pohled na daný projekt.
V rámci časového rozpočtu, na kterém jsme se s klientem dohodli, jsem začal tvořit SEO texty nejen kategorií, které jsem optimalizoval na klíčové fráze podle analýzy klíčových slov.
Web jsem také zanalyzoval pomocí online nástrojů, které se zaměřují na rychlost načítání webu a vyvodil z toho drobné úpravy.
Výsledek: zvýšení návštěvnosti i tržeb z organicu
Kontinuální práce na SEO začala plodit ovoce ve formě zvyšující se návštěvnosti a také ve formě tržeb z organického vyhledávání. Práci jsem se věnoval několik měsíců, když jsem začal pozorovat zvyšující se pozice na zaměřené optimalizované fráze. Nicméně tím, že jsem tvořil texty, začal se e-shop zobrazovat na mnohem větší počet klíčových frází v SERP, což dokazuje nejen klasický Google Search Console, ale také třeba nástroj Ahrefs.
Zvyšující se počet frází, na které je e-shop vidět.
Meziroční navýšení obratu z organicu o 1 733 291,-
Výsledky po 7 měsících
V ukázkách níže ukazuji pouze některé metriky z KPI reportu. Nicméně pro každého, kdo podniká jsou důležité peníze, které i SEO musí generovat. Na obrázku níže ukazuji, že ve srovnání s předchozím rokem je e-shop vždy v plusových číslech. Ať už se jedná o návštěvnost, tržby z přirozené návštěvnosti nebo tržby celkově.
Pokud pracuji na SEO, tak se dívám nejen na tržby z organicu, ale i na tržby celkově, protože dost často může docházet k tomu, že potencionální zákazník vstoupí do e-shopu na základě přirozeného vyhledávání, kde si prohlédne produkty a seznámí se s nimi, ale až následně remarketing mu jaksi připomene, že má vytvořit objednávku, čímž se zapíše do statistik pod obrat z reklamy. Může to být samozřejmě také přesně naopak.
V SEO KPI reportu sleduji mnohem více metrik, nicméně tady zobrazuji jen to skutečně nejdůležitější pro klienta.
Vývoj tržeb a návštěvnosti po optimalizaci e-shopu ve srovnání s rokem předchozím.
Vývoj tržeb a návštěvnosti z organicu po optimalizaci webu – Google Analytics.
Tvorba textů zaměřená na určitá klíčová slova – výsledky smuton.cz
Tvorba kvalitních textů zaměřených na klíčové fráze – SEO výsledky smuton.cz. Dlouhodobě na první pozici
Optimalizace e-shopu zaměřena také na frázi s průměrnou hledaností na Google 9900 podle nástroje Collabim.
Optimalizace na klíčové fráze hračky pro děti s průměrnou hledaností na Google 12100. Výsledek po optimalizaci.
Po optimalizaci e-shopu došlo ke zvýšení počtu zobrazení v SERPu, ale i počtu prokliků na e-shop.
65+ spokojených klientů | 6 let praxe
Kontaktujte mě
Kontaktujte mě pomocí formuláře napravo nebo mi zavolejte ve Vámi vybraný termín.
Rád jsem efektivní a proto se snažím konkrétně pomoci. Proto je ideálním prvotním kontaktem e-mailová zpráva či zpráva pomocí formuláře vpravo. Rád si s Vámi ovšem i zavolám nebo se potkám na videohovoru v termínu, který Vám bude nejvíce vyhovovat.
Termín hovoru či videohovoru si můžete rezervovat zde.
Nástroje pro efektivní práci: Streak, ClickUp a Freelo.