Tvorba e-shopu s ohledem na SEO a copywriting
Ne moc pěkný e-shop, který běžel na velmi drahém a starém e-shopovém řešení, což nedávalo smysl. Rád doporučím cokoliv, o čem si myslím, že by pro vás mohlo být vhodnější a levnější.
65+ spokojených klientů | 6 let praxe
Výchozí situace
Klientka mě oslovila s žádostí o pomoc ohledně SEO. Prý kdysi dávno se e-shopu dařilo, ale posledních několik měsíců to již není ono, respektive nechodí téměř žádné objednávky a návštěvnost je prakticky nulová. E-shop byl poháněn na, podle mého názoru, retro e-shopovém systému, který neměl příliš propracovanou administraci a ani po vzhledové stránce nevypadal moc pěkně.
Spousta stránek neměla vůbec žádné texty, anebo velmi málo. A když už, tak nebyly úplně dobře naformátovány, což jednak nevypadalo pěkně a jednak to nebylo úplně SEO friendly.
Meta data na většině stránkách chyběla. Velký problém byly také obří obrázky, které byly nahrávány bez jakékoliv úpravy přímo na e-shop, což má samozřejmě velký vliv na rychlost načítání stránek.
,,Doporučil jsem klientce přesunout e-shop na jiný systém, který bude levnější a mnohem lepší pro její byznys.“
Řešení aktuální situace
E-shop jsem zanalyzoval v některých SEO nástrojích a objevil jsem spoustu chyb. Také mi nedávalo smysl, kolik klientka platila z pronájem na tak hrozném systému a za takový nemoderní e-shop. Vše souvisí se vším. Doporučil jsem tedy klientce přechod na jiný systém, přičemž jsem nabídl tvorbu nového e-shopu na WooCommerce. Jednorázová cena je sice větší než měsíční nájem, ale do budoucna se jí to jednoznačně vyplatí.
Jakmile tato myšlenka byla schválena, musel jsem původní web co nejvíce zálohovat a zjistit aktuální problémy z pohledu SEO. Menší problém byl, že doposud nebyl e-shop propojen s Google Search Console, takže jsem ihned nemohl vidět současné chyby z pohledu Googlu. E-shop jsem tedy ihned propojil s GSC i jinými nástroji, abych jej zanalyzoval ještě před přesunem na WooCommerce, respektive tvorbou nového e-shopu a následného spuštění.
Jakmile jsem měl zanalyzováno a měl hotový a schválený e-shop na testovacím hostingu, uskutečnil jsem přesun e-shopu na hosting klientky. Některé URL bylo potřeba adekvátně přesměrovat, aby nedošlo ke zbytečné ztrátě potencionálního trafficu.
Jakmile byl e-shop technicky hotový, který jsem se snažil již od začátku stavět SEO friendly, pustil jsem se do další optimalizace e-shopu a to včetně SEO copywritingu. Při optimalizaci samozřejmě vycházím z klasifikační analýzy klíčových slov nebo alespoň z orientační analýzy klíčových slov, díky které vím, na jaké keywords mířit.
Zvýšení návštěvnosti z téměř ničeho na více než 2000 uživatelů za měsíc
Výsledek: návštěvnost téměř ihned
Přesun e-shopu na WooCommerce, oprava chyb, tvorba kvalitních textů, optimalizace obrázků a mnohé další SEO faktory pomohly k téměř okamžitému zvýšení návštěvnosti na více než 2000 uživatelů za měsíc z organického vyhledávání (SERP) a desítkám objednávek + několika dalším zakázkám (není jen obyčejný e-shop).
Z téměř ničeho na více než 2000 uživatelů na e-shopu z přirozeného vyhledávání.
Hodnocení optimalizovaného e-shopu z 63 bodů na 97/100. SEO nástroj Ahrefs.
65+ spokojených klientů | 6 let praxe
Kontaktujte mě
Kontaktujte mě pomocí formuláře napravo nebo mi zavolejte ve Vámi vybraný termín.
Rád jsem efektivní a proto se snažím konkrétně pomoci. Proto je ideálním prvotním kontaktem e-mailová zpráva či zpráva pomocí formuláře vpravo. Rád si s Vámi ovšem i zavolám nebo se potkám na videohovoru v termínu, který Vám bude nejvíce vyhovovat.
Termín hovoru či videohovoru si můžete rezervovat zde.
Nástroje pro efektivní práci: Streak, ClickUp a Freelo.