Email marketing – Mailchimp
Email marketing (někdy pouze jako e-mailing) patří mezi velmi účinné prodejní kanály, jak oslovit vaše potencionální zákazníky či klienty. Tedy pokud víte, jak na e-mail marketingové strategie, jak tvořit správně newsletter, jak psát správně texty apod. S emailingem vám pomůže, kromě i jiných e-mailových nástrojů, právě Mailchimp.
Mailchimp je na trhu spoustu let (od roku 2000) a patří určitě mezi lídry na trhu. Pokud patříte mezi začínající firmy, můžete mít e-mailingový nástroj Mailchimp zcela zdarma (podobně jako např. MailerLite) a to do 2000 kontaktů. Je potřeba však říct, že v této variantě chybí spousta funkcí, které již zaběhnutým e-shopům či freelancerům mohou chybět (např. běžné A/B testování).
Obsah článku
Sběr kontaktů
Pokud chcete generovat leady či sbírat kontakty, oceníte možnost tvorby různých pop-up oken a formulářů, které můžete lehce upravovat pomocí editoru. Nelze bohužel, podobně jako u MailerLite, vytvořit zcela vlastní design pop-up okna.
Dále můžete vytvářet landing page, kde pomocí drag & drop editoru (builderu) nastavíte vzhled. Vše je velmi jednoduché a máte velmi rychle postavenou stránku pro sběr kontaktů. Nemusíte tak kupovat různé landing page šablony zvlášť.
Automatizace
E-mailingový software Mailchimp dokáže vytvářet různé strategie. Respektive automatizace, které jednou nastavíte a následně bude Mailchimp pracovat za vás. Žádné ruční odesílání emailů a newsletterů, pokud se uživatel přihlásí k odběru. Je potřeba zmínit, že tato pokročilá a velmi užitečná funkce je již v placeném tarifu. Takový MailerLite má funkci automatizace i v bezplatné verzi, ale nutno říct, že některé funkce jako Mailchimp nemá. Např. to, když přidáte článek na svůj web, tak pomocí RSS software Mailchimp automaticky odešle email o novém článku svým odběratelům. Ideální, pokud máte vlastní blog nebo magazín. Takových automatizací má Mailchimp skutečně mnoho a jsou velmi účinné zejména v e-commerce. Třeba odesílání e-mailu při opuštěném košíku ve vašem e-shopu, připomínka uživatelům, kteří si u vás něco koupili a další.
,,Automatizaci oceníte zejména v e-commerce. Takový opuštěný košík je problém každého e-shopu :-)“
Newsletter tvoří v přehledném drag & drop editoru. Pokud nechcete začínat úplně od začátku a vymýšlet celý template newsletteru, můžete použít některou z předpřipravených šablon.
Shrnutí
Pokud s e-mailingem teprve začínáte nebo ho ve svém byznysu příliš nepreferujete, můžete sáhnout po jiném nástroji. Třeba po MailerLite, který je ve srovnání poměru cena/výkon jednoznačně lepší. Pokud na druhou stranu jste již pokročilý uživatel a víte co děláte, Mailchimp je super a vyplatí se zaplatit vyšší cenu oproti některým dalším e-mailingovým nástrojům.
PRO
- Drag & drop editor
- Automatizace
- Tvorba landing page
- Mobilní aplikace
- Pokročilé funkce
PROTI
- Pro někoho vyšší cena