Email marketing – MailerLite
E-mail marketing (někdy také pouze jako e-mailing) patří mezi velmi účinné kanály, jak oslovit vaše potencionální zákazníky. Tedy pokud víte, co děláte a jak to chcete dělat, respektive pomocí kterého online mailing nástroje. Mezi velmi oblíbené aplikace rozhodně patří právě MailerLite. MailerLite toho umí skutečně mnoho a cena, kterou si tým 130 lidí, kteří za touto aplikací stojí, říkají, je velmi příznivá. Navíc můžete vyzkoušet program na e-mail marketing na 30 dní zcela zdarma, a to se všemi premiovými funkcemi oproti např. Mailchimpu, který je v základu omezený.
Obsah článku
Sběr kontaktů
Odesíláte newsletter svým zákazníkům? V aplikaci MailerLite můžete vytvářet nejen klasické newslettery, ale můžete také tvořit propracované marketing strategie, které vám vygenerují spoustu leadů. Můžete toho docílit např. tak, že vytvoříte na své úvodní stránce svého webu pop up okno se zajímavou nabídkou. Pokud zákazník vyplní emailovou adresu, spustí se vámi vytvořená marketingová strategie, respektive automatizace. Můžete třeba odeslat ihned běžný newsletter se slevou či cokoliv co vám přijde vhodné a následně nastavit, že se po sedmi dnech má odeslat jiný newsletter. Pokud příjemce email neotevře, odešle se znovu nebo třeba bude odeslán jiný email se zajímavějším předmětem.
Užitečnou funkcí, pro sběr leadů je, že vytvoříte landing page, kterou můžete vytvořit právě prostřednictvím online aplikace MailerLite. Nemusíte tak tvořit nový web a následně propojovat. Vše tvoříte v MailerLite. Samozřejmostí je pak tvorba různých formulářů, které jednoduše pomocí kódu vložíte na stránky.
„Oceníte i drag & drop newsletter editor (builder), který je velmi intuitivní.“
Kromě přehledné automatizace jistě oceníte i drag & drop newsletter editor (builder), který je velmi intuitivní. Navíc nabízí spoustu různých modulů, jak vaší šablonu emailu (templates) parádně vytvořit. Můžete do emailu vložit i video, respektive odkaz na YouTube. V emailu pak bude vidět efektní GIF daného videa. V editoru lze také provádět jednoduché úpravy nahraných fotek (ořez, změna rozlišení, atd.) Do emailu můžete samozřejmě propsat jméno kontaktu, kterému e-mail posíláte. Jména však nejsou skloňována, jako např. u SmartEmailingu, který je pro český trh zřejmě jedničkou. Zejména pak v segmentaci. Příjemce pak uvidí např. ,,Dobrý den Ondřej‘‘ místo ,,Dobrý den Ondřeji.‘‘
„Click maps je něco podobného jako heat mapy – teplotní mapy“
Co se nám velmi na MailerLite líbí je, že disponuje funkcí tzv. click maps. Je to něco podobného jako heat mapy. Pokud jste tedy rozeslali e-mailové kampaně, tak výsledkem bude několik užitečných statistik, jako míra otevření, míra prokliku na náš web, hard bounce rate, soft bounce rate, procento odhlášení, procento nahlášení jako spam, na jakém zařízení byl email otevřen, respektive procentuální poměr, poměr otevření dle lokality a také zmíněná click maps. Click maps je jednoduše to, že vidíte svůj email, tak jak ho vidí příjemci a vidíte procentuální poměr, kam, respektive na jaké odkazy v emailu se nejvíce klikalo. Můžete tak zjistit, že např. tlačítko call to action má větší klikavost než např. odkaz v nějakém textu. Můžete se pak zaměřit, aby tato tlačítka byla skutečně dobře napsána.
Segmentace
V aplikaci MailerLite můžete své sbírané kontakty řadit do různých skupin, které si vytvoříte. Např. pokud máte e-shop ve Woocommerce, propojíte e-shop s MailerLite, tak může vytvořit skupinu ,,Zákazníci‘‘. Jakmile zákazník nakoupí v e-shopu naimportuje se do skupiny ,,Zákazníci‘‘. Dále můžete vytvořit skupinu ,,Soutěže‘‘. Sem se můžou přihlašovat uživatelé, kteří projevili zájem na vaší stránce se soutěžemi. Následně víte, že pravděpodobně kontakty ve skupině ,,Soutěže‘‘ zajímají a výhodné akce apod.
Shrnutí
E-mail marketing strategie lze s tímto programem rozhodně vytvářet jednoduše. Sbírání leadů je také hračka. Vše je intuitivní, a tak nějak jednoduché, žádná komplikovaná nastavení. Drag & drop editor je toho důkazem. Pokud hledáte poměr cena / výkon, tenhle nástroj emailing je fakt super. Rozhodně doporučujeme.
PRO
- Drag & drop editor
- Automatizace
- Tvorba landing page
- Click maps
- Příznivá cena
PROTI
- Není tak propracovaný jako např. Mailchimp