SEO servis
Pomůžu se zvýšením organické návštěvnosti vašeho webu & e-shopu. Je riskantní nechávat celý obrat vašeho projektu jen na placených reklamách.
Investice do SEO je investice do budoucnosti.
65+ spokojených klientů | 6 let praxe
Proč SEO řešit? ?
SEO neboli optimalizace pro vyhledávače, postupně zvýší vaše pozice v SERPu a tím pádem i tržby vašeho byznysu. Oproti jiným marketingovým kanálům, jako např. PPC kampaně, má SEO tu výhodu, že web po optimalizaci drží prakticky pozice dlouhodobě, což teoreticky znamená eliminaci větších nákladů. Samozřejmě, že pozice neustále kolísají, protože konkurence nikdy nespí a chce vás neustále předběhnout, nicméně je jistě lepší, když kolísají na předních pozicích první stránky vyhledávání než na pozici 60+.
❌ Často mi klienti říkají, že potřebují začít řešit SEO, protože jsou závislí právě na placené reklamě, což není nutně špatně, když se jim daří, ale pokud klient v takovém případě vypne placené kampaně, prakticky se mu vypne i značná část obratu, a to není dobré.
✅ SEO je do značné míry i o tvorbě kvalitního obsahu pro vaše uživatele, kteří chodí na váš web. Pokud se na to podíváme takto, tak SEO není jen o tom, že někdo opravuje váš web, ale v rámci obsahu to může být i právě o tom, že zpříjemníte a lépe informujete vaše uživatele (kvalitní SEO články, návody, instruktážní videa apod.). Samozřejmě, že je potřeba také neustále analyzovat, opravovat, respektive zaměřovat se i na technickou část SEO a budovat kvalitní zpětné odkazy.
Jaké jsou výhody SEO?
Dlouhodobé SEO má dlouhodobé účinky (pozice, návštěvnost, tržby).
Díky analýze klíčových slov budete vědět, na jaká témata mířit, při tvorbě obsahu.
Optimalizací webu můžete také docílit zrychlení načítání stránek, což je jeden z velmi důležitých SEO faktorů.
Docílíte zvýšení návštěvnosti webu.
Váš web bude pro vyhledávače i uživatele přívětivější.
Jaké jsou nevýhody SEO?
Při krátkodobém SEO většinou nemá zas až tolik účinek. Často se tomuto ne úplně dobrému procesu říká „zapnutí SEO“ nebo „nastavení SEO“ ?. Neplatí to vždy a lepší něco než nic, ale nelze očekávat, po jednorázové službě, extrémně dobré výsledky.
SEO je dlouhodobý proces, který přinese výsledky až za cca 3-12 měsíců. Pokud tedy potřebujete ihned tržby, je lepší zvolit nejdříve reklamní kampaně na sociálních sítích nebo klasické PPC kampaně.
Při dlouhodobém SEO servisu se jedná o poměrně velké náklady pro váš byznys (samozřejmě podle rozsahu práce). Respektive SEO jako takové není až tak drahé, ale drahé jsou ty služby okolo jako např. copywriting či obsahová strategie, náklady na opravu technického řešení (programátor, kodér), člověk na UX, analytika, náklady na link building apod.
,,SEO je dlouhodobý proces, u kterého jsou vidět výsledky nejčastěji za 3-12 měsíců práce.“
Co je práce SEO specialisty? ✅
SEO specialista, respektive SEO konzultant, má za práci navrhnout strategii, na základě stanoveného cíle s klientem, aby se na webu / e-shopu zvýšila návštěvnost a samozřejmě i konverze.
Cíl může být pro někoho zvýšení meziroční návštěvnosti o 25%. SEO specialista navrhne strategii, během které musí udělat různé analýzy, měření či optimalizace a na základě toho zvolit taktiku, jak toho docílit.
Taktiky mohou být např. zvýšení počtu kvalitních odkazů (linkbuilder), tvorba obsahové strategie, oprava technického řešení webu (programátor, kodér), změna rozložení stránky (UX), interní linkbuilding apod.
Každá jednotlivá taktika ovšem vyžaduje spoustu dalších znalostí a analýz. SEO specialista by proto měl mít vhled do spousty oborů a nejen do technického řešení webu.
Na obrázku níže vidíte myšlenkovou mapu, která obsahuje příklady úkonů, které spadají pod práci SEO konzultanta. Mimochodem dalo by se do této mapy zakreslit i mnohem více bodů. Mimochodem mám vlastní SEO checklist, který má aktuálně kolem 130 bodů, které je potřeba zkontrolovat při optimalizaci webu.
? Každý bod, který vidíte v myšlenkové mapě, znamená porozumět danému tématu (bodu) a podle situace vyhodnotit a navrhnout postup optimalizace. Algoritmus Googlu obsahuje kolem 200 hodnotících SEO faktorů, které bere v potaz při vyhodnocování relevance vaší stránky vůči vyhledávanému dotazu uživatele. A to je přesně práce SEO specialistů.
Analyzovat, opravovat a zlepšovat on-page i off-page faktory, které vedou k tomu, že vaše stránka bude více a více relevantní k vyhledávanému dotazu uživatele, a proto na vás ve výsledcích vyhledávání kliknout, stráví nějakou dobu, protože je vaše stránka zajímavá a možná i provedou požadovanou konverzi.
? Klikněte na obrázek myšlenkové mapy pro zobrazení v plném rozlišení.
Myšlenková mapa kompletního SEO servisu. Do mapy lze přidat samozřejmě i další body.
,,Algoritmus Googlu obsahuje kolem 200 hodnotících SEO faktorů, které bere v potaz při vyhodnocování relevance vaší stránky vůči vyhledávanému dotazu uživatele. „
Jaké SEO nástroje používám?
SEO nástrojů je celá řada, od těch zdarma až po ty dražší. Pro svou práci osobně používám nejčastěji nástroj, který je kupodivu zcela zdarma, nicméně absolutně nepostradatelný, a to je Google Search Console. Je to důležitý nástroj, který by měl používat každý SEO konzultant, protože tento nástroj je jakýsi most mezi vaším webem a vyhledávačem Google. Najdete v něm různé informace o tom, jak se na váš web Google „dívá“. Google Analytics je samozřejmě také základní nástroj, který je nutný pro optimalizaci, tak i vyhodnocování výsledků.
Dále často pracuji s komplexním a propracovaným nástrojem Ahrefs, nepostradatelným nástrojem Screaming Frog, který prolustruje váš web skrz naskrz, s nástrojem Sitebulb, který je také skvělý na analýzu on-page faktorů, komplexní Semrush, s nástrojem Collabim, pomocí kterého nejčastěji sleduji pozice důležitých klíčových slov a zpětné odkazy, Ubersuggest a dalšími nástroji, které např. pomohou s implementací strukturovaných dat.
Pro optimalizaci, respektive SEO, jsou ovšem důležité i nástroje, které umí analyzovat uživatele v reálném čase nebo ty které umí vytvářet heat mapy (teplotní mapy), funnely apod. Skvělý nástroj, který doporučuji a používám, je český nástroj Smartlook. K dispozici jsou i další nástroje jako např. Hotjar či Microsoft Clarity.
Nástroje, se kterými nejčastěji, při optimalizaci webu, pracuji.
Ukázka prací a SEO reference ⭐
Při optimalizaci webu je důležitý SEO KPI report, který měří, zda se nám daří optimalizace správně. Opakovaně se mi daří zvýšit návštěvnost webů i e-shopů, potažmo tržby či jiné konverze.
Podařilo se mi zvýšit meziroční obrat e-shopu o 1,7 milionu Kč, který měl v aktivní nabídce kolem 50 000 produktů.
Jiné klientce jsem pomohl při přesunu e-shopu na jiný systém a následně jsme dosáhli z téměř nulové návštěvnosti docílit cca 2000 návštěv za měsíc.
Vytvořil jsem zcela novou stránku s možností tvorby dárkových poukazů. Dnes má stránka průměrnou návštěvnost kolem 1300 za měsíc a v období Vánoc dosahovala dokonce až 9500 za měsíc.
Ukázka prací / případová studie
- Zvýšení návštěvnosti magazínu.
- Nově založený e-shop: 7,1 % konverzní poměr.
- 1. pozice na Google a zvýšení návštěvnosti o 2850 % meziročně.
- Meziroční navýšení tržeb o 1 733 291 Kč.
- Přesun e-shopu na jiný systém a zvýšení návštěvnosti.
- Nový e-shop – z nuly na ~100 uživatelů za den a průměrná pozice 6,6.
Vypíchnutí jednotlivých SEO referencí
Zrychlení webu – Core Web Vitals v Google PageSpeed Insights.
Nově vytvořený e-shop – výsledky po cca dvou letech. Roční perioda.
Vypíchnutí zlepšení pozice na určitou klíčovou frázi.
Vypíchnutí zlepšení pozice na určitou klíčovou frázi.
Zrychlení webu – Core Web Vitals v nástroji GTmetrix.
Vypíchnutí zlepšení pozice na určitou klíčovou frázi.
Vypíchnutí zlepšení pozice na určitou klíčovou frázi.
Toto byla malá ukázka mé práce a mých SEO výsledků. Rád bych zmínil, že SEO není rozhodně otázkou jednoho měsíce, ale je potřeba vytrvalé a dlouhodobé práce. I když lze dělat SEO bez placených nástrojů, tak placené profesionální SEO nástroje vám usnadní mnohem více práce a odhalí různé příležitosti a možnosti.
Stejně jako v kterémkoliv jiném byznysu, tak i freelancer nesmí stagnovat, ale naopak se neustále učit novým věcem, a hlavně sbírat nové informace, protože SEO se neustále mění. To, co fungovalo před několika lety, dnes fungovat nemusí. Sám se školím i v jiných oborech, abych měl mnohem větší rozhled do online marketingu.
Start spolupráce / váš projekt ?
Každý projekt je jiný, a proto vyžaduje individuální přístup. Pokud si myslíte, že vám dokážu pomoct, čehož si velmi vážím, kontaktujte mě nejlépe pomocí kontaktního formuláře či e-mailu a popište mi prosím vaší současnou situaci.
Můžete třeba napsat o jaký byznys se jedná, jaká je vaše návštěvnost, zda jste již někdy SEO řešili, zda máte vlastní blog apod.
Myslíte to se SEO vážně a chcete spolupracovat dlouhodobě? Prvotní analýza bude pravděpodobně zaměřena na fatální chyby na webu, které mohou ovlivňovat procházení robotů. Poté je dost možné, že se zaměřím na klasifikační analýzu klíčových slov, protože bez ní nebudeme vědět na co mířit, co lidi zajímá a na co se ptají. Bez ní by byl jakýkoliv další postup jako výstřel do tmy.
Kolik stojí SEO? Cena = čas
Jak velký je váš projekt? Pro malý web / e-shop může být 20 hodin práce za měsíc moc, ale naopak pro větší e-shop může být 20 hodin málo. Kontaktujte mě pro více informací. Určíme si stanovený rozpočet přímo pro váš projekt.
SEO je běh na dlouhou trať, a proto doporučuji se mu věnovat alespoň 3 – 12 měsíců, aby byly vidět první výsledky. Investice do SEO je investice do budoucí vyšší organické návštěvnosti a tím třeba i snížení nákladů na aktuální placenou reklamu.
Zajímá vás, kdy se investice do SEO vrátí a kolik peněz vám to může vydělat? Podívejte se na orientační výpočty a SEO kalkulačku.
Při své práci používám nástroje na sledování času (nástroj ClickUp), takže fakturuji přesný čas strávený nad projektem.
Každý měsíc vždy zasílám report s výpisem odvedené práce + samozřejmě SEO KPI report.
Příklady prací v rámci SEO servisu
Pravidelný audit webu a zjištění nedostatků.
Analýza klíčových slov.
Úprava či tvorba nového obsahu.
Kontrola / úprava struktury webu na základě klasifikační analýzy klíčových slov.
Napojení webu na SEO nástroje.
Napojení webu na analytické nástroje jako Smartlook, Hotjar, Google Analytics apod.
Kontrola indexace stránek.
Kontrola neplatných stránek se stavovým kódem 404.
Analýza zpětných odkazů a hledání příležitostí pro link building.
Oprava title a meta description.
Kontrola / úprava ALT textů.
Analýza rychlosti načítání webu.
Analýza výsledků Core Web Vitals.
Kontrola zabezpečení webu.
65+ spokojených klientů | 6 let praxe
Kontaktujte mě
Kontaktujte mě pomocí formuláře napravo nebo mi zavolejte ve Vámi vybraný termín.
Rád jsem efektivní a proto se snažím konkrétně pomoci. Proto je ideálním prvotním kontaktem e-mailová zpráva či zpráva pomocí formuláře vpravo. Rád si s Vámi ovšem i zavolám nebo se potkám na videohovoru v termínu, který Vám bude nejvíce vyhovovat.
Termín hovoru či videohovoru si můžete rezervovat zde.
Nástroje pro efektivní práci: Streak, ClickUp a Freelo.