SEO checklist
SEO – optimalizace webu pro vyhledávače je nedílnou součástí, pokud chcete zlepšit své pozice v SERP. Cesta ke zlepšení pozic ve vyhledávačích je dlouhá, ale také dlouhodobá. Podívejte se na SEO kalkulačku a zjistěte, proč SEO řešit. Pokud začínáte se SEO a chcete ihned pracovat na zlepšení pozic svého webu, připravil jsem pro vás základní SEO checklist.
65+ spokojených klientů | 6 let praxe
SEO – optimalizace webu pro vyhledávače
Snažíte se zlepšit pozice v SERP a tím zvýšit organickou návštěvnost? Google algoritmus nikdo přesně nezná. Jsou různé studie a názory komunity, ale říká se, že obsahuje více než 200 hodnotících faktorů. Navíc se algoritmus Google neustále vyvíjí a aktualizuje.
Při optimalizaci webu je dobré se zaměřit na on-page i off-page faktory, na technickou stránku webu, ale i obsah, který je velmi důležitý pro porozumění vyhledávačů, co se na konkrétní stránce nachází.
To, že obsah je velmi důležitý, ukazují i výsledky jedné z mých spoluprací, kde na e-shopu nebyl téměř žádný obsah. Jen desítky tisíce produktů. Po optimalizaci obsahu rázem narostla organická návštěvnos. Kromě laciného textu je samozřejmě potřeba také klasifikační analýza klíčových slov, aby text byl cílený a efektivní + další práce.
Podívejte se, co dokáže SEO copywriting, který je promyšlený a účinný. Tvorba článku zabrala několik hodin práce, ale výsledek nebyl špatný. Hodnota CTR je 15,8 a článek za přibližně půl roku přivedl 2230 návštěv.
20 základních SEO tipů
- Napojení webu na analytické nástroje pro následné vyhodnocování výsledků.
- Psát originální title a meta description na všech stránkách webu.
- Správně pojmenovat obrázky a psát ALT text.
- Komprese velikosti obrázků a změna rozlišení.
- Přesměrování odstraněných URL (stavový kód 404). Případně nabídnutí adekvátního obsahu.
- Správné psaní URL (např. smuton.cz/prehled-sluzeb je lepší, než smuton.cz/11253-3).
- Používání klíčových slov v textu.
- Je náš web responzivní?
- Používá se na webu zabezpečený protokol HTTPS?
- Optimalizace Core Web Vitals (PC i mobilní verze).
- Optimalizace rychlosti načítání webu.
- Celkový audit webu (on-page i off-page).
- Klasifikační analýza klíčových slov, která pomůže nejen při tvorbě obsahu, ale i při tvorbě struktury webu.
- Optimaizace současných textů (obzvlášť důležité, když vyšla další aktualizace Google, která e zaměřuje na obsah).
- Kontrola indexace stránek.
- Kontrola robots.txt, zda nedochází k nějakému nežádoucímu blokování apod.
- Dodržovat YMYL a EAT.
- Kontrola prolinkování webu (interní linkbuilding).
- Používání strukturovaných dat, pokud se to hodí.
- Dodržovat strukturu článku (H1, H2 atd.).
a mnohé další faktory…
Již brzy pro vás připravým svůj kompletní SEO checklist, který vy sami budete moci používat při optimalizaci webu.
V jakém nástroji používám svůj SEO checklist? Tento nástroj se jmenuje ClickUp a používám jej nejen na checklist svých úkolů, ale i na záznam času, automatizování různých upozornění a i reporting odvedené práce. Dalším nástrojem, který používám je klasický Excel.
Nenašli jste, co jste hledali nebo nevíte, kde začít?
Jednoduše mi napište a popište vaší situaci. Možná si říkáte, že nevíte, kde začít nebo si uvědomujete důležitost zvýšit organickou návštěvnost na vašem projektu (SEO), ale nevíte kolik to bude stát, co všechno je potřeba, jestli to je vůbec důležité, jak dlouho to zabere apod. To jsou běžné myšlenky některých mých klientů. Vše vám rád vysvětlím.
Kontaktujte mě
Kontaktujte mě pomocí formuláře napravo nebo mi zavolejte ve Vámi vybraný termín.
Rád jsem efektivní a proto se snažím konkrétně pomoci. Proto je ideálním prvotním kontaktem e-mailová zpráva či zpráva pomocí formuláře vpravo. Rád si s Vámi ovšem i zavolám nebo se potkám na videohovoru v termínu, který Vám bude nejvíce vyhovovat.
Termín hovoru či videohovoru si můžete rezervovat zde.
Nástroje pro efektivní práci: Streak, ClickUp a Freelo.