Proč SEO řešit a kolik SEO stojí?
Možná přemýšlíte o tom, že si najmete SEO konzultanta, ale nevíte kolik to bude stát, jestli to je výhodné, proč byste to měli vlastně dělat, když máte PPC kampaně a ty fungují, jestli to je vhodné právě pro váš byznys apod.
SEO má oproti placeným reklamám tu výhodu, že je většinou dlouhodobé. Tzn., že pokud investujete peníze do SEO, investujete peníze do budoucna, respektive do budoucích tržeb z organického vyhledávání. Oproti tomu, když máte PPC kampaně a ty „vypnete“, tak přijdete o tržby. A pokud váš byznys stojí pouze na PPC, tak dost možná přijdete o „všechny tržby“.
Je SEO výhodné?
Stejně jako u placených kampaní, tak i u SEO, si musíte vypočítat, zda se vám to z dlouhodobého hledista vyplatí. Je velmi pravděpodobně, že několik prvních měsíců vám SEO nepokryje náklady na SEO konzultanta či náklady na linkbuilding. To je prostě realita. Výsledky v SEO jsou vidět nejčastěji od 3 měsíců do jednoho roka, nicméně platí jednoduché pravidlo a sice, že výsledky přijdou tak rychle, kolik peněz jste schopni investovat. Je tedy rozdíl, pokud investujete 10 hodin měsíčně nebo 60 hodin měsíčně do SEO konzultanta. Přirozeně budou SEO výsledky vidět po jinak dlouhé době.
Vyplatí se cena za SEO?
Pojďme si udělat jenoduchý orientační výpočet na základě těchto vstupních dat:
- Konverzní poměr webu ze SEO: 2,5 %
- Konverzní poměr webu z PPC: 4,5 %
- Hodnota jedné konverze: 500 Kč
- Počet hodin práce SEO konzultanta: 20 hodin (590 Kč / hodina)
- Meziměsíční nárůst organické návštěvnosti: 10 %
- Počáteční návštěvnost z organického vyhledávání: 1000
- Průměrná cena za proklik z PPC kampaní: 5 Kč
- Chceme dosáhnout každý měsíc 1000 návštěv z PPC
Na základě těchto dat vidíme, že hodnota konverzí ze SEO je stejná jako hodnota konverzí z PPC po zhruba 7 měsících.
Pojďme se podívat, co se teoreticky stane, když bychom přestali investovat po roce do SEO. Náklady budou na SEO konzultanta 0 Kč, ale návštěvnost, potažmo konverze budou teoreticky pokračovat dál.
Co se stane, když bychom na projektu přestali investovat do placených kampaní a zároveň neinvestovali do SEO? Náklady na SEO i PPC jsou 0 Kč, ale zároveň i tržby z PPC jsou 0 Kč, kdežto u SEO, respektive z organického vyhledávání, budou tržby teoreticky stále.
Příklady výše jsou pouze teoretické a nejsou tam započítány další proměnné, jako náklady na PPC specialistu nebo fakt, že první měsíce budou ze SEO prakticky 100% ztrátové než budou vidět prvotní výsledky atd. Jde spíše o to, poukázat, proč vlastně je dobré do SEO investovat.
A jaká je cena za jednotlivé služby? Vyzkoušejte kalkulačku níže nebo mě jednoduše kontaktujte na e-mailu a navrhnu nabídku přímo pro váš projekt.
SEO kalkulačka pro výpočet orientační ceny za služby
65+ spokojených klientů | 6 let praxe
Kontaktujte mě
Kontaktujte mě pomocí formuláře napravo nebo mi zavolejte ve Vámi vybraný termín.
Rád jsem efektivní a proto se snažím konkrétně pomoci. Proto je ideálním prvotním kontaktem e-mailová zpráva či zpráva pomocí formuláře vpravo. Rád si s Vámi ovšem i zavolám nebo se potkám na videohovoru v termínu, který Vám bude nejvíce vyhovovat.
Termín hovoru či videohovoru si můžete rezervovat zde.
Nástroje pro efektivní práci: Streak, ClickUp a Freelo.