Slovník pojmů
Linkbaiting
Co je Linkbaiting?Linkbaiting je v podstatě lákání ostatních, aby něco udělali, aniž by přiměřeně poskytovali jakoukoli hodnotu za to, co jim nabízíte. Samotná fráze „link“ jednoduše znamená...
HTTP / HTTPS
Co je to HTTP?Co je HTTP neboli Hypertext Transfer Protocol? HTTP je protokol určený pro komunikaci mezi WWW servery a nejčastěji webovým prohlížečem uživatele. Protokol HTTP slouží pro přenos...
Co je SEO? ?
Co je to SEO?SEO vychází z anglických slov Search Engine Optimization, často špatně označováno jako Search Engine Optimalization. Česky se to pak nejčastěji překládá jako optimalizace (webu) pro...
SEO copywriting
SEO copywriting se občas zaměňuje jako SEO copyrighting (nebo dokonce copyriting), což ale s copywritingem nemá nic společného, neboť copyright znamená v překladu autorská práva. Správný výraz SEO...
Title tag (titulek)
Title tag, nebo také titulek, je jeden z nejdůležitějších SEO faktorů. Titulek, v kódu <title>text titulku</title>, se zobrazuje v organickém vyhledávání vždy nad meta description a měl...
Meta description
Meta description (meta popisek), někdy špatně označováno jako meta title nebo seo popis, je popisek konkrétní stránky a měl by shrnovat, co uživatelé mohou na stránce očekávat. Meta description by...
ALT atribut
ALT atribut, někdy také jako ALT tag či ALT text, znamená alternativní text a měl by se psát ke každému obrázku, který nahrajete na web. ALT text popisuje co se na obrázku nachází. Napovíte tak...
Anchor text
Anchor text je text, který je viditelný místo dlouhé URL adresy. Pokud budeme psát SEO friendly článek, tak do obsahu musíme vkládat relevantní odkazy, které vložíme do nějakého slova a toto slovo...
Noindex
Noindex je meta tag, který doporučuje vyhledávačům, aby danou stránku neindexovali, což je zjevné již podle rozdělení slov na ,,no index''. Vyhledávače však stránky označené noindex i přesto mohou...
Nofollow
Nofollow atribut se používám v rámci odkazování. Když vložíte na web odkaz, můžete jej označit právě atributem nofollow, který doporučuje robotům, aby daný odkaz neprocházeli. Pokud chcete toto...
SERP
SERP je akronym anglických slov Search Engine Results Page. Česky to můžeme přeložit jako výsledky vyhledávání, respektive nabídka odpovědí na uživatelův vyhledávací dotaz. Vyhledávače v SERPu (ve...
CTR
Pokud se ptáte, co je CTR, tak je to poměr mezi zobrazením vůči počtu kliknutí, neboli míra prokliku. Často se CTR používá v PPC reklamách, ale i v SEO je hodně sledovaný. Právě při optimalizaci...